MARC details
| 000 -LEADER |
| campo de control de longitud fija |
02076nam a2200277 i 4500 |
| 001 - NÚMERO DE CONTROL |
| campo de control |
65391 |
| 003 - IDENTIFICADOR DE NÚMERO DE CONTROL |
| campo de control |
Central |
| 005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN |
| campo de control |
20251120131108.0 |
| 008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL |
| campo de control de longitud fija |
081016s cl eng d |
| 040 ## - FUENTE DE CATALOGACIÓN |
| Centro catalogador/agencia de origen |
Central |
| Centro/agencia transcriptor |
CL-VaUPLA |
| 041 ## - CÓDIGO DE IDIOMA |
| Código de lengua del texto/banda sonora o título independiente |
eng |
| 044 ## - CÓDIGO DEL PAÍS DE LA ENTIDAD EDITORA/PRODUCTORA |
| Código MARC del país |
cl |
| 100 ## - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA |
| Nombre de persona |
Burgos Gómez, Patricia |
| 245 ## - MENCIÓN DEL TÍTULO |
| Título |
Methodological proposal to teach reading comprenhension through computer tools |
| 264 ## - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT |
| Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright |
Valparaíso, |
| Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright |
2008. |
| 300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA |
| Extensión |
xii, 170 h. |
| 336 ## - TIPO DE CONTENIDO |
| Término de tipo de contenido |
texto |
| Código de tipo de contenido |
txt |
| Fuente |
rdacontent |
| 337 ## - TIPO DE MEDIO |
| Nombre/término del tipo de medio |
No mediado |
| Código del tipo de medio |
n |
| Fuente |
rdamedia |
| 338 ## - TIPO DE SOPORTE |
| Nombre/término del tipo de soporte |
Volumen |
| Código del tipo de soporte |
nc |
| Fuente |
rdacarrier |
| 502 ## - NOTA DE TESIS |
| Tipo de título |
Tesis (Profesor de Inglés), Tesis (Licenciado en Educación) |
| Nombre de la institución que otorga el título |
Universidad de Playa Ancha de Ciencias de la Educación, 2008 |
| 520 ## - RESUMEN, ETC. |
| Sumario, etc. |
RESUMEN:This study research is a Methodological Proposal on line with teaching English as a foreign language through computer tools to students of second grade of high school education who belong to subsidized school of the Region of Valparaíso.The methodological proposal has the aim of instructing teachers to develop reading comprehension using the tools and the strategies offered by the computer world in a native and cooperative atmosphere using modified inputs.The Methodological Proposal offers the instructions to accomplish the lesson plan model proposed by the Ministry of Education on the Portfolio to obtain the Pedagogical Excellence Assignation (AEP) and ten strategies to develop reading comprehension through computer tools. The reading methodologies are divided into three stages Pre reading, while reading and post reading.A complete websites guide to further work is offered and support material such as websites are attached at the end of the Proposal in a C.D. format.Keywords: Teaching, Reading comprehension, computer tools, high school education, technology, Internet, cooperative learning, CALL, reading strategies, motivation and questionnaires. |
| 700 ## - ENTRADA AGREGADA--NOMBRE PERSONAL |
| Nombre de persona |
Vásquez Vicencio, Amanda I. |
| Término indicativo de función/relación |
prof.guía |
| 9 (RLIN) |
21849 |
| 700 ## - ENTRADA AGREGADA--NOMBRE PERSONAL |
| Nombre de persona |
Velasco Apablaza, Gabriella |
| 710 ## - ENTRADA AGREGADA--NOMBRE DE ENTIDAD CORPORATIVA |
| Unidad subordinada |
Facultad de Humanidades |
| 942 ## - ELEMENTOS DE ENTRADA SECUNDARIOS (KOHA) |
| Tipo de ítem Koha |
Tesis Impresas |
| Suprimir en OPAC |
No |