Education policy and social class : the selected works of Stephen J. Ball / Stephen J. Ball
Material type:
TextSeries: World library of educationalists seriesPublisher: London : Routledge, 2006Description: ix, 290 páginasContent type: - texto
- No mediado
- Volumen
- 978-0-415-36398-3
- 379 B187ed
| Item type | Current library | Collection | Call number | Status | Notes | Date due | Barcode | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Libros Impresos
|
Central Circulación | Colección General | 379 B187ed (Browse shelf(Opens below)) | Checked out | Fac. Ed. Proy. Enlace UPARED 21995 Tomás Ilabaca Turri | 01/04/2026 | 130461 |
Part 1. 1. Policy sociology and critical social research : a personal review of recent education policy and policy research - 2. Discipline and chaos : the new right and discourses of derision - 3. What is policy? : texts, trajectories, and toolboxes - 4. Educational studies, policy entrepreneurship, and social theory - 5. Big policies/small world : an introduction to international perspectives in education policy - Part 2. Policy technologies and policy analysis - 6. Ethics, self interest and the market form in education - 7. Good school/bad school : paradox and fabrication - 8. Educational reform, market concepts, and ethical re-tooling - 9. Standards in education : privatisation, profit and values - 10. The teacher's soul and the terrors of performativity - Part 3. Social class and education policy - 11. Circuits of schooling : a sociological exploration of parental choice of school in social class contexts - 12. Space, work, and the 'new urban economies' - 13. Social justice in the head : are we all libertarians now? - 14. 'Ethnic choosing' : minority ethnic students, social class and higher education choice - 15. 'I heard it on the grapevine' : 'hot' knowledge and school choice - 16. The risks of social reproduction : the middle class and education markets
Reuniendo veinte años de investigación y escritura, este libro ofrece un panorama de la carrera de Stephen Ball y muestra no solo el desarrollo de sus ideas más importantes, sino también sus contribuciones de larga duración al campo del análisis de políticas educativas. Este volumen contiene dieciséis ensayos clave divididos en tres secciones:
Perspectivas sobre la investigación de políticas
Tecnologías y análisis de políticas
Clase social y política educativa.
Cada capítulo presenta enfoques innovadores sobre las políticas públicas, planteando preguntas inquisitivas sobre qué son las políticas, cómo se influyen en ellas y qué efectos tienen las políticas intencionales e involuntarias. Como conjunto de obras, esta colección plantea cuestiones de ética y justicia social que a menudo se pasan por alto en la gran cantidad de políticas que afectan actualmente a todos los aspectos de nuestros sistemas educativos.
